Bartholomew „Bart” JoJo Simpson to postać z The Simpsons, która była zarówno inspiracją, jak i konkurentem South Park. Został wyrażony przez Mona Marshall. Po raz pierwszy zostaje sparodiowany, gdy Butters ma halucynacje Dougiego przypominającego Barta Simpsona w „The Simpsons Already Did It”.

Chłopiec przypominający Barta (przypuszczalnie samego Barta) pojawia się w „Cartoon Wars Part II”. Wspomina historyczne momenty z życia Barta i pomógł Cartmanowi anulować Family Guy i przekonać FOX Network do zaprzestania nadawania programu.

Kiedy Kyle przybywa, by powstrzymać Cartmana, Bart powala go swoją deskorolką. Po wysłuchaniu jednego z „gejowskich przemówień”, Bart zamiast tego postanawia pomóc ocalić Kyle'a i Family Guy.

W „Problemie z kupą” spotyka pana Hankeya, gdy przybywa do Springfield.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

W „Cartoon Wars Part II” Bart ma blond, sterczące włosy i nosi czerwoną koszulkę, niebieskie spodnie i niebiesko-białe buty. W „Problemie z kupą” wygląd Barta w końcu zaczął przypominać prawdziwą jaźń, ale ma żółtą skórę i ma na sobie pomarańczowy T-shirt, zielone spodnie i czerwono-białe buty.

Osobowość[edytuj | edytuj kod]

W The Simpsons Bart jest zwykle przedstawiany jako psotny, zbuntowany i przebiegły, ale z dobrym sercem. W South Park jest przedstawiany podobnie, ale może mieć nieco bardziej złe intencje i destrukcję, ponieważ stwierdził, że może robić terroryzm. Dodatkowo Bart pomógł później Cartmanowi w zwalczaniu wspomnianego terroryzmu, znokautując Kyle'a o wyraźnie dobrych intencjach swoją deskorolką, a następnie pomógł utrzymać go w pułapce. Jednak Kyle najwyraźniej przekonuje go, aby go uwolnił, aby mógł powstrzymać Cartmana, mówiąc mu coś o tym, jak stać się tak złym, jak on, prawdopodobnie wskazując na większą odpowiedzialność moralną. Wydaje się również, że bardzo nie lubi Famiy Guy.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • W przeciwieństwie do jego wyglądu w The Simpsons, linia włosów Barta jest nieco bardziej żółta niż jego skóra w South Parku. Jednak jego kolor włosów jest bardziej beżowy niż na The Simpsons.
  • Bart jest wyrażany przez aktorkę (Nancy Cartwright) w The Simpsons. Podobnie, jest także jedną z niewielu męskich postaci w South Parku, do których również wypowiada się kobieta.
  • Indeks.jpg